REC

Video i markedsføringen?

Video i markedsføringen?

SÅDAN OVERBEVISER DU DIN CHEF

SÅDAN OVERBEVISER DU DIN CHEF

REC

SÅDAN OVERBEVISER DU DIN CHEF

Hos SJORT er vi overbeviste om, at video er vejen frem for de virksomheder, der ønsker at kommunikere topprofessionelt, effektivt og med gennemslagskraft. Måske er du af samme mening, men har problemer med at overbevise chefen. Altså ham eller hende, der skal betale.

Her er nogle gode argumenter, som du kan bruge til at overbevise vedkommende om, at du har ret, og at jeres virksomhed bør benytte sig af video, som en naturlig og væsentlig del af jeres marketingmix:

1| Video er en eminent medspiller, når der skal tiltrækkes nye kunder. Tilføj en video på din landingpage, og du vil i gennemsnit opleve en 80 pct. stigning* i konverteringerne.

2| Video kan også føre til øget salg. Et studie har eksempelvis vist, at brugere, der har set en explainervideo om et produkt, efterfølgende købte det.

3| Video er måske hverken den letteste eller billigste del af markedsføringen. MEN: Der er smæk for skillingen. I en undersøgelse svarer 83 pct. af virksomhederne, der har benyttet video, at de har fået mere tilbage i form af mersalg, end de har givet ud for produktion af videoen.

4| Brugerne elsker video. Ifølge en undersøgelse foretaget af HubSpot ønsker 43 pct. af forbrugerne, at virksomheder i højere grad anvender videomateriale i deres markedsføring.

5| Ifølge en undersøgelse fremført af Cisco udgivet i 2017 vil 82 pct. af forbrugernes internettrafik i 2021 stamme fra video. Der er derfor ingen grund til ikke at anvende video – tværtimod.

6| Og HUSK: Der skal være en fortælling bag videoerne, så de giver et indtryk af, hvad jeres virksomhed og produkter kan. Hvilke kvaliteter skal vises frem, og hvordan gør I det bedst? Et billede siger mere end 1.000 ord og 60 sekunders video svarer derfor til 1,8 mio. ord, men derfor skal indholdet alligevel være strategisk udvalgt.

Når du har overbevist din chef om, at I skal benytte video i jeres markedsføring, så er det vigtigt at huske, at gode videoer er svære at lave.
Måske har I selv erfaringen til at kunne gøre et godt stykke arbejde, men ellers kan det være en fordel at søge hjælp hos eksperter.

SJORT står klar til at hjælpe jer med det produkt, som stiller jeres virksomhed bedst.

SÅDAN OVERBEVISER DU DIN CHEF

Hos SJORT er vi overbeviste om, at video er vejen frem for de virksomheder, der ønsker at kommunikere topprofessionelt, effektivt og med gennemslagskraft. Måske er du af samme mening, men har problemer med at overbevise chefen. Altså ham eller hende, der skal betale.

Her er nogle gode argumenter, som du kan bruge til at overbevise vedkommende om, at du har ret, og at jeres virksomhed bør benytte sig af video, som en naturlig og væsentlig del af jeres marketingmix:

1| Video er en eminent medspiller, når der skal tiltrækkes nye kunder. Tilføj en video på din landingpage, og du vil i gennemsnit opleve en 80 pct. stigning* i konverteringerne.

2| Video kan også føre til øget salg. Et studie har eksempelvis vist, at brugere, der har set en explainervideo om et produkt, efterfølgende købte det.

3| Video er måske hverken den letteste eller billigste del af markedsføringen. MEN: Der er smæk for skillingen. I en undersøgelse svarer 83 pct. af virksomhederne, der har benyttet video, at de har fået mere tilbage i form af mersalg, end de har givet ud for produktion af videoen.

4| Brugerne elsker video. Ifølge en undersøgelse foretaget af HubSpot ønsker 43 pct. af forbrugerne, at virksomheder i højere grad anvender videomateriale i deres markedsføring.

5| Ifølge en undersøgelse fremført af Cisco udgivet i 2017 vil 82 pct. af forbrugernes internettrafik i 2021 stamme fra video. Der er derfor ingen grund til ikke at anvende video – tværtimod.

6| Og HUSK: Der skal være en fortælling bag videoerne, så de giver et indtryk af, hvad jeres virksomhed og produkter kan. Hvilke kvaliteter skal vises frem, og hvordan gør I det bedst? Et billede siger mere end 1.000 ord og 60 sekunders video svarer derfor til 1,8 mio. ord, men derfor skal indholdet alligevel være strategisk udvalgt.

Når du har overbevist din chef om, at I skal benytte video i jeres markedsføring, så er det vigtigt at huske, at gode videoer er svære at lave.
Måske har I selv erfaringen til at kunne gøre et godt stykke arbejde, men ellers kan det være en fordel at søge hjælp hos eksperter.

SJORT står klar til at hjælpe jer med det produkt, som stiller jeres virksomhed bedst.

REC
Sjort Aps Creative Content
REC

"Video er en eminent medspiller, når der skal tiltrækkes nye kunder."

"Video er en eminent medspiller, når der skal tiltrækkes nye kunder."

Sjort Footer Projekter
Sjort Footer Projekter
Sjort Footer Projekter