REC

ER CONTENT MARKETING FARLIGT?

ER CONTENT MARKETING FARLIGT?

REC

ER CONTENT MARKETING FARLIGT?

Jamen, content marketing, native advertising og andet kommercielt indhold er da ikke journalistik vil man råbe fra den lyse side. Nej, bestemt ikke, men derfor kan man sagtens bruge de samme arbejdsmetoder og formater. Faktisk bør man netop gøre det.

For der er masser af støj derude, og keder man sin målgruppe, så forsvinder den så let som et fingerstrøg over skærmen. Hvordan fortæller man eksempelvis en historie på 40 sekunders video, uden lyd (fordi 95 pct. ser det uden lyd) og med fuld smæk på fra start? Det kræver redskaber, som man kender dem fra det journalistiske håndværk, der er udviklet over hundredvis af år, til måske nok at afsløre, men også til at oplyse, underholde og fastholde seere, lyttere og læsere?

Jamen, content marketing, native advertising og andet kommercielt indhold er da ikke journalistik vil man råbe fra den lyse side. Nej, bestemt ikke, men derfor kan man sagtens bruge de samme arbejdsmetoder og formater. Først og fremmest er vi uddannet til at skabe indhold. Igen og igen.

Hver eneste dag har journalister, fotografer og andre med et medarbejdernummer i en medievirksomhed haft som sin fineste opgave at fylde indhold i tv, aviser, nyhedsportaler og radiokanaler. Glemte jeg nogen? Her gør man brug af et af de væsentligste redskaber, man får med i posen fra journalistuddannelserne, nemlig ideudvikling.

Men har man en redaktionel baggrund, så kan man – forhåbentlig – også sin ABC i fortælleteknik og interviewteknik, man kan vinkle skarpt, og man kan være kildekritisk. Allesammen redskaber, der er afgørende for, at den content marketing, der bliver præsenteret for de potentielle kunder derude, også er af en støbning, der vækker den interesse, det engagement og den dialog, som virksomhederne derude efterspørger.

Det er samme metoder, man bruger, når man rundt omkring på landets redaktioner forsøger at få læsere og seere til at interessere sig for nyheder, baggrundshistorier, portrætter eller andre genrer i den klassiske nyhedsbranche. I virkeligheden er der ikke meget anderledes på “the dark side”. Det skulle I bare lige vide.

ER CONTENT MARKETING FARLIGT?

Jamen, content marketing, native advertising og andet kommercielt indhold er da ikke journalistik vil man råbe fra den lyse side. Nej, bestemt ikke, men derfor kan man sagtens bruge de samme arbejdsmetoder og formater. Faktisk bør man netop gøre det.

For der er masser af støj derude, og keder man sin målgruppe, så forsvinder den så let som et fingerstrøg over skærmen. Hvordan fortæller man eksempelvis en historie på 40 sekunders video, uden lyd (fordi 95 pct. ser det uden lyd) og med fuld smæk på fra start? Det kræver redskaber, som man kender dem fra det journalistiske håndværk, der er udviklet over hundredvis af år, til måske nok at afsløre, men også til at oplyse, underholde og fastholde seere, lyttere og læsere?

Jamen, content marketing, native advertising og andet kommercielt indhold er da ikke journalistik vil man råbe fra den lyse side. Nej, bestemt ikke, men derfor kan man sagtens bruge de samme arbejdsmetoder og formater. Først og fremmest er vi uddannet til at skabe indhold. Igen og igen.

Hver eneste dag har journalister, fotografer og andre med et medarbejdernummer i en medievirksomhed haft som sin fineste opgave at fylde indhold i tv, aviser, nyhedsportaler og radiokanaler. Glemte jeg nogen? Her gør man brug af et af de væsentligste redskaber, man får med i posen fra journalistuddannelserne, nemlig ideudvikling.

Men har man en redaktionel baggrund, så kan man – forhåbentlig – også sin ABC i fortælleteknik og interviewteknik, man kan vinkle skarpt, og man kan være kildekritisk. Allesammen redskaber, der er afgørende for, at den content marketing, der bliver præsenteret for de potentielle kunder derude, også er af en støbning, der vækker den interesse, det engagement og den dialog, som virksomhederne derude efterspørger.

Det er samme metoder, man bruger, når man rundt omkring på landets redaktioner forsøger at få læsere og seere til at interessere sig for nyheder, baggrundshistorier, portrætter eller andre genrer i den klassiske nyhedsbranche. I virkeligheden er der ikke meget anderledes på “the dark side”. Det skulle I bare lige vide.

REC
Sjort Aps Creative Content
REC

"...har man en redaktionel baggrund, så kan man – forhåbentlig – også sin ABC i fortælleteknik og interviewteknik."

"...har man en redaktionel baggrund, så kan man – forhåbentlig – også sin ABC i fortælleteknik og interviewteknik."

Sjort Footer Projekter
Sjort Footer Projekter
Sjort Footer Projekter